<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=337176427182059&ev=PageView&noscript=1" />

Przygotowanie do wizyty

Przygotuj dzienniczek żywieniowy

To niezwykle ważne, abyśmy poznali Twoje dotychczasowe nawyki żywieniowe. Możesz przygotować na pierwszą wizytę kilka przykładowych dni swojego jadłospisu a następnie wybrać najbardziej reprezentatywny z nich. Możesz także opisać jak wygląda Twój typowy dzień pod kątem odżywiania się. Pamiętaj jednak, aby zrobić to dokładnie i uczciwie, ponieważ na podstawie dzienniczka dietetyk dokona analizy Twoich dotychczasowych nawyków żywieniowych.

Przygotowując dzienniczek pamiętaj o dokładnych opisach spożytego pokarmu. Zanotuj informację na temat godziny spożycia posiłku, jego składu, oraz wielkości porcji określając ją w gramach lub miarach domowych. Każdy opis powinien więc zawierać poniższe informacje:

godzina

produkt/produkty

wielkość/ilość spożytego produktu

Poniżej przykład:

12:00 jabłko, średnie
12:40 kawa z mlekiem 3,2%, kubek
14:00 czekolada mleczna z orzechami, 4 kostki



Opisując przykładowy dzień odżywiania, zanotuj także godzinę pobudki i zaśnięcia.

Poniżej przedstawiamy przykładowy zapis diety

Pobudka 7:20
7:40
chleb pszenny, 1 duża kromka
masło, łyżeczka
ser twarogowy tłusty ze śmietaną, 2 duże łyżki
gruszka, 1 duża
herbata, 1 szklanka z 2 łyżeczkami cukru



8:10
kawa 300 ml z mlekiem (pół na pół)
9:00
snickers, 1 baton
banan, 1 duży
10:30 – 11:30
ćwiczyłam na siłowni
13:00
banan, 1 średni
14:00
filet z kurczaka w panierce, średnia sztuka około 150g
ryż, woreczek
masło, 1 łyżka
surówka z marchwii i kiszonej kapusty, 1/3 dużego talerza
kompot z wiśni, 1 szklanka



18:00
hamburger McDonald's
Pepsi, 0,5l
duże frytki

22:00
woda, 2 szklanki
czekolada gorzka z migdałami, 5 kostek
Zaśnięcie około 23:40

Przygotowanie do analizy masy i składu ciała

Jednym z ważnych elementów terapii jest pomiar masy i składu ciała. W poradniach FIT DIETETYK℠ pomiar ten dokonywany jest przy wykorzystaniu bioimpedancji elektrycznej (BIA). Jest to metoda wykorzystywana do oceny kompozycji organizmu, która polega na pomiarze przepływu prądu w fazie wodnej i tłuszczowej organizmu. Stosując metodę BIA można określić: zawartość tkanki tłuszczowej, beztłuszczowej masy ciała oraz jego podstawową przemianę materii. Pomiar składu ciała za pomocą bioelektrycznej impedancji to metoda całkowicie nieinwazyjna i bezpieczna.

Przeciwwskazaniem do wykonania pomiaru jest ciąża oraz rozrusznik serca. Jeśli jesteś w ciąży lub masz założony rozrusznik poinformuj o tym dietetyka!

  • Pomiar będzie dokonywany na gołe stopy. Dlatego w celu ułatwienia badania, w dniu wizyty prosimy nie zakładać rajstop (kobiety). Około 3 godziny przed pomiarem nie należy spożywać posiłków, przekąsek, jak również pić większych ilości wody.
  • Około 3 godziny przed pomiarem nie należy spożywać posiłków, przekąsek, jak również pić większych ilości wody.
  • W przypadku osób intensywnie trenujących, pomiar powinien być wykonany minimum 3 godziny po zakończeniu treningu.
  • Organizm nie może być ani mocno nawodniony, ani odwodniony. Do pomiaru należy przystąpić z pustym pęcherzem.

Aktywność fizyczna

Jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie prosimy o przygotowanie dzienniczka aktywności. Powinien on zawierać ilość, rodzaj i czas trwania treningów w tygodniu.

Wyniki badań laboratoryjnych

Jeśli posiadasz jakiekolwiek wyniki badań z okresu ostatnich 12 miesięcy prosimy o zabranie ich na konsultacje z dietetykiem.

Istotną dla dietetyka informacją mogą być wyniki: morfologii krwi, panelu profilu lipidowego (cholesterol całkowity, frakcje LDL i HDL, trójglicerydy), glukozy na czczo, TSH.

Jeśli natomiast nie posiadasz żadnych aktualnych wyników badań po konsultacji i zebraniu dokładnego wywiadu zdrowotnego dietetyk w razie potrzeby zleci badania, które mogą być przydatne w prowadzeniu terapii żywieniowej.

POKAŻ